33.
Seb
mellettem trappolt a lépcsőn.
-
Nálatok
mindig ennyire szórakoztatóak a reggelik?
-
Nem.
Az elmúlt másfél évben általában kriptahangulat volt. Te dobtad fel, és ennek
láthatóan mindenki örült.
-
Majd
nem fognak, ha a főnöki énem veszem elő.
-
Menni
fog. – mosolygott kedvesen.
-
Az
első egy hónapban állandóan rohannak majd Chrishez.
-
Azért
ezt nem hiszem.
-
Csak
figyelj. –sóhajtottam fel, és beléptem a tervezésre ahol már eluralkodott a
káosz.
Az
eddig tágas irodarész most úgy nézett ki, mint egy túlzsúfolt kínai hal piac,
hangos veszekedés, vita és ideges emberek mindenhol.
Elsőre
úgy tűnt a bent lévő irodai bokszok nem lesznek elegendőek, sőt még egyszer
végig gondolva a dolgot nem is ígérkezett jó ötletnek, ezekkel is elfoglalni a
helyet a munkatér elől.
Adrian
a vita kellős közepében állt, és bár igyekezett nyugtatni mindkét felet, kevés
sikerrel járt.
-
Jó
nagy a cirkusz. – pillantott körbe Vettel.
-
Nem
mondod zsenikém…
Előre
mentem, és Adrian mellé furakodtam.
-
Esélytelen.
– pillantott rám nézve.
-
Aláírták
már az új szerződéseket?
-
Félig
meddig.
-
Ahha.
Na emberek! – ordítottam el magam teli torokból – Csendet kérek! – kisebb
háttérzaj után megkaptam.
Körbe
néztem.
-
Köszi.
Tehát, tegnap Christian vázolta a helyzetet. Mind tudjátok, én vagyok a
főnökötök mától. Adrian pedig a második ember utánam.
-
És
Christian? – jött egy hang balról.
-
Névtelen
és arctalan kérdésekre nem válaszolok.
Előállt
egy magas, colos, bajszos, jó harmincas srác.
-
John
McCormack, tervezés. És Christian?
-
Christian
a csapatért, és a gyárért felel, ahogy eddig. De ami részlegünk különálló, én
vagyok a góré, és én egyedül Dietrich Mateschitznek felelek.
-
Értem.
-
Remek.
Befejezném a mondandómat, és aztán lehet kérdezni. A nevem, Dr. Ena Pataky, a
megszólításom Cat, vagy Ena, de előbbit favorizálom. Mindenki tudja, vagy
hallotta, egyiptológus vagyok. – moraj futott végig – És tisztában vagyok a
helyzet abszurditásával. Akik a tervezésen vannak látták az Adriannak küldött
autó átalakítási ötleteim, és a telemetriai számításaim. Ebből leszűrhető, nem
vagyok idióta. Korábban nagy sikerrel versenyeztem álnéven más szériákban,
ezért értek viszonylag mindenhez. Ez a két csoport mától egy, és elvárom hogy
ennek megfelelően akarjatok, és tudjatok együtt dolgozni. Aki nem csapatjátékos
az ne írja alá a szerződését, vagy ha aláírta, akkor kirúgom. Nálam nincs
kecmec. Én nem vagyok olyan szelíd ember mint Adrian. Senkit sem fogok
babuzsgatni, és istápolni, mindenki tudja a dolgát és végezze. A szeme közé
mondom a véleményem. Ez sokaknak nem fog tetszeni, de ez van. Elvárom, hogy legyetek
kreatívak, és önállóak, ne rohangáljatok hozzám öt percenként, de mindenről
tudni akarok. Ha kérdezek, akkor egyenes és lényegre törő beszédet várok, kérek
a problémát, a megoldási lehetőségek felvázolását. Nincs felesleges duma. Ha
úgy tűnik nem tudjátok megoldani a gondot, akkor nagy kupaktanács, és
ötletbörze. Aki nem teljesíti a mércét, attól megválunk. A minimum pedig száz
százalék. A munkaidő kilenckor kezdődik, és a tesztidőszakig este hétig tart,
mivel ez munkatöbblet, túlórában kifizetjük. Ha a tesztek alatt hozzuk a kívánt
eredményt, mindenki elmehet egy hét fizetett szabira, és ez az éves szabadságon
felül jár majd. És a végére a legfontosabb, nem szeretem a sunnyogókat, a
furkálódókat, a hazugokat. Ha valaki hibázik, akkor kijavítjuk, megoldjuk, de
ha eltitkolja, vagy másra keni, és azt a tökénél fogva lógatom ki az ablakon. Remélem
érthetően és világosan beszéltem. Kisarkítva, aki a küszöbömre piszkít annak
vége. Kérdés?
-
Lenne.
– emelte fel egy szőke, Heikkihez hasonló srác a kezét - Mick Ramsey mérnökség.
Nem akarok már az elején kötözködni, de nem férünk el.
-
Ez
nekem is feltűnt. Úgy vélem a legjobb megoldás, ha szétbontjuk a bokszokat, és
négyes – nyolcas asztalokat alakítunk ki.
-
És
mi alapján csoportosít minket?
-
Tegeződünk.
Nos nem azért költöztettem össze a két bagázst, hogy legyen egy mérnöki klikk,
és egy tervezői. Egy feladatra egy csoport, mérnökök és tervezők közösen. De
van olyan, ahol a részek összetartozása miatt több alrészleg lesz egy csoporton
belül. Például kik az aero tervezők, és mérnökök egy kör. A hajtásnál már ugye
nagyobb teamben gondolkodom.
-
Kérdésem
lenne! – emelte egy másik húszas évei végén járó, magas, testes, nagyon rövid
hajú srác – Max Laugher, mérnökség, gumikopásért felelős. Sebastian miért van
itt?
-
Rabszolgamunkára
fogtam. – kitört a nevetés.
-
Komolyan
kérdezem.
-
Komolyan
mondtam. Sebastiannak nos az utóbbi időben semmi hasznát nem vettük, így most
meg fog dolgozni a pofátlanul magas fizetéséért. – pillantottam rá.
Nem
akartam, hogy azt lássák kivételezek a némettel, mert akkor sose fogadják be. A
piramis aljára tettem, onnan meg majd felmászik a maga erejéből, és kivívja az
elismerést. Jobb mintha én alapból elvárnám a többiektől, hogy megadják neki.
-
Kösz
Cat. Tudsz róla, hogy a rabszolgaság intézményét eltörölték? – szólalt meg Seb.
-
Amíg
a szerződésed ide köt, addig a miénk vagy! Mivel versenyzőként használhatatlan
vagy, keresünk neked való melót. A német pilóták gyöngye – fordultam a többiek
felé – nem csapatjátékos! Gőze sincs kik a szerelői, kinek mi itt munkája, és
az neki miért is jó. Elvolt egy remek autóban, és nyerte a versenyeket. Most
ideje, megtanulnia azt, amit az évek alatt elbliccelt. Úgyhogy a nyakunkon
lesz, kérdezni fog, és ti igyekeztek felhomályosítani arról, mit is kéne tudnia.
Ha nagyon zavaró küldjétek el kávét főzni, már ha tud. Be kell építeni a srácot
a csapatba, vagy ha nem addig ütni míg bele nem simul. Egyenlőre a pakolásban,
és a dobozok ellenőrzésére fogtam be. Azért ne egyétek meg elve. Még kérdés? –
vigyorogtam magamban.
-
Akkor
lebontjuk a bazárt? – érdeklődött John.
-
Le.
Szólok a portán, hogy kérünk fel csavarhúzókat, fúrókat, és a többit, meg pár
karbantartót. Hozatok dobozokat is, és pakoljatok össze. Aztán összefúrjuk az
asztalokat, és kipakolunk. Értelem szerint ez strapás meló, úgyhogy ma ezzel
foglalkozunk. Ha hét előtt végzünk, akkor mindenkit elengedek. Létszámban hol
tartunk? – néztem Adrianra.
-
Huszonöten,
velem együtt huszonhatan.
-
Mérnökök
ti hányan vagytok?
-
Huszonnégy.
– válaszolt Mick.
-
Oké.
Kérek egy papír meg tollat. – Adrian átadta.
-
Aero
csapat mérnökök, tervezők egy csapat, Adrian a főnök. Neked így jó?
-
Igen,
ez velem tizenegy ember.
-
Oké.
Telemetria? –megszámoltam – Tizenöten vagytok.
-
Szoftver
részleg?
-
Öten.
– jött egy hang.
-
Remek.
–írtam fel.
-
Hajtás
csapat, motor, energia visszanyerő rendszer, váltó és hűtés. Bár Renaultos
motort kapunk gondolom, azért tartunk egy független személyt erre…
-
Öten
vagyunk, plusz öt a Renault által küldött gárda.
-
És
ők hol vannak? –néztem körbe.
-
Nem
jöttek fel. – válaszolt Adrian.
-
Nem?!
Jó! Seb, fölmész Christianhoz, és megkéred, hozza le a delikvenseket.
-
Rendben.
-
És
Seb!
-
Igen?
-
Ne
hagyd magad lerázni!
-
Naná!
– vigyorgott.
-
Felfüggesztéshez:
gumikopás, felfüggesztés, fék, irányítás technika.
-
Nyolc.
-
Anyagismeret?
-
Három.
-
Szerintem
kettő is elég lenne, de jó.
-
Elektronika?
-
Három.
-
Ötven,
plusz az öt külsős. Ez jó. Akkor hajrá. Lementem a portára szólni a cuccokért!
Sietek vissza max. tíz perc.
-
Főnök!
– szólt utánam Mick.
-
Na
mi van? – fordultam meg.
-
Betehetünk
valami zenét?
-
Jaj
értem kell a négy ütem. Jó.
-
Komolyan
kérdeztem.
-
Már
válaszoltam.
-
Értem.
-
Csak
ne techno és alternatív zenét, a többi jöhet.
Elvigyorodott.
-
Nincs
neked dolgod?
-
De,
de van!
-
Akkor?
-
Megyek.
-
Adrian
akkor – és ebben a pillanatban megszólalt egy jó régi szám, Blondie - Call me.
Nem
hallottam a választ, de bólogatott, hogy érti, majd jövök.
-
Ez
milyen főnök? – gúnyolódott az egyik barna hajú, alacsony srác.
-
Amerikai
dzsigoló. Látszik benne Richard Gere ékessége. Ha felhívás volt, nem vagy az
esetem. És szerintem méret ügyileg sem. – mosolyogtam rá, és a szebbik
testrészére bámultam.
Ő
elvörösödött, a többiek meg röhögtek.
-
Nem
túl elmés, találjatok ki jobb szívatást. – kacsintottam rájuk és elindultam
kifelé.
Csípem az ilyen határozott egyéniségeket.
VálaszTörlésJó volt!
Szuper. Sm. Puszi
VálaszTörlés